Moderní nákup
v digitální éře
Základy nákupu, výběr dodavatelů i proces obchodního jednání, to a více se naučíte v našem kurzu Moderní nákup v digitální éře.
Část 1: Základy nákupu
- Úvod do role nákupčího ve výrobním prostředí
- Základní principy a procesy nákupu
- Identifikace potřeb a vytváření poptávek, detailní specifikace poptávky
- Stanovení optimální nákupní strategie
- Hledání dodavatelů, zdroje dodavatelů
- Komunikace s interními zainteresovanými stranami
- Komunikace s dodavateli (e-mail, EPR systém)
Část 2: Výběr a hodnocení dodavatelů
- Metody výběru a hodnocení dodavatelů (ABC analýza v Excelu, využití ERP systémů)
- Využití informačních technologií pro průzkum trhu a analýzu dodavatelského řetězce (internet, EPR systém, Excel)
- Elektronické aukce
- Vyhodnocování nabídek, cenové průzkumy (internet, Excel, BI)
- Hodnocení dodavatelů a strategie pro budování dlouhodobých vztahů (tvorba hodnotících dokumentů, formy komunikace s dodavateli – Excel, PowerPoint, e-mailing)
Část 3: Proces nákupu a obchodní jednání
- Proces nákupu od poptávky po dodání
- Tvorba nákupních dokumentů (Word, ERP systém, Canva)
- Právní a etické aspekty nákupního procesu
- Techniky a postupy obchodního jednání v online i offline prostředí
- Tvorba nákupních podmínek
- Využití informačních technologií pro řízení obchodních podmínek a smluvních vztahů (tvorba formuláře na web)
Část 4: Řízení reklamací a dodavatelského vztahu
- Identifikace a řešení problémů v dodavatelském řetězci
- Sledování skladových zásob, identifikace rizik (ERP systém, Excel)
- Evidence a sledování reklamací
- Využití informačních systémů pro správu reklamací a řízení dodavatelských vztahů (ERP, BI)
- Zpracování získaných dat pro prezentaci ve společnosti (PowerPoint, Canva)
Část 5: Praktické cvičení a simulace
- Simulované situace a cvičení na základě reálných nákupních scénářů
- Demonstrační příklady využití informačních technologií a systémů v nákupním procesu
Závěrečná diskuse a zhodnocení
- Shrnutí a opakování hlavních témat
- Diskuze o praktických zkušenostech a otázky účastníků
- Zhodnocení školení a zpětná vazba účastníků
Lektor: ing. Hana Kopačková
Cílová skupina: Pracovníci nákupu a obchodního oddělení