Tři pilíře úspěšného podnikání 1. díl
Podnikejte chytře a efektivně!
V podnikání je důležité určit, kdo je vaše cílová skupina a zaměřit se na ní.
Tři pilíře úspěšného podnikání
1) VZTAHY
- Pracuje se vám s klientem dobře?
2) VÝSLEDEK
- Obohacuje vás práce se zákazníkem?
Vidíte jasné výsledky vaší práce?
3) PENÍZE
- Přináší vám podnikání peníze, které chcete?
Desatero úspěšného obchodu
VZTAHY
Kvalitní obchodní vztahy, jsou základním kamenem úspěšného podnikání.
Nejprospěšnější jsou takové vztahy, které jsou přínosné pro všechny zainteresované strany. A mají přímý vliv na zvyšování zisku.
Můžete zastupovat společnost, jež má v portfoliu nejmodernější technologie, profesionální podporu a sklady nabité k prasknutí, ale bez silných obchodních vztahů se nikam nepohnete. Pokud budete k partnerům a klientům přistupovat lépe než ti ostatní, otevřete si cestu k úspěchu.
-
Poznejte své klienty
Znáte hodnoty a firemní kulturu vašich klientů?
Ptejte se, zajímejte se, dejte prostor ,,posezení u kávy“. Je to dobrý první krok spolupráce.
-
Buďte upřímní
Pokud chcete mít s klientem dobrý vztah, je důležité, aby vám věřil. Nemusíte být pokaždé superhrdinou, který vše vyřeší. Měli byste ale být člověkem, na kterého se klient vždy obrátí, protože ví, že se o hledání řešení vždy alespoň pokusí. Pokud zjistíte, že něco nejde, jak by si přál, řekněte to. Ideálně ale mějte v záloze alternativu, která klienta posune o krůček blíže k tomu, co si přeje.
-
Naslouchejte
Demonstrujte vaši důvěryhodnost schopností klást správné otázky a naslouchat.
-
Mějte respekt
Klient je odborníkem ve své profesi, tam je doma. To ale nemusí automaticky znamenat, že zná další obory, například, že umí správně popsat požadavek na službu, kterou mu dodáváte. Nicméně to, že to neumí, nesnižuje jeho odborné znalosti v jeho businessu. Klient s vámi spolupracuje právě proto, že využívá vašich znalostí v oborech, které mu jsou cizí. A proto buďte také trpěliví, pokud nedostáváte hned na první dobrou tu správnou informaci.
-
Miřte přesně na potřebu klienta
Chce proškolit profesionální odborníky a manažery? Zeptejte se ho na informace a pak mu nabídněte dvě nejlepší varianty.
-
Používejte emoční inteligenci
Vciťte se do pocitů zákazníka. Může mít nějakou životní krizi, a nebo má jiné důvody, proč je nepříjemný.
-
Mluvte jazykem klienta
Každý člověk má svůj způsob, který preferuje pro přijímání informací.
-
Dodržujte své sliby
Pokud jste slíbili, že do 2 měsíců bude mít zakázku hotovou tak to splňte. Jistě vás dál doporučí.
-
Naučte se říkat ,,NE“
Někdy je to opravdu těžké a jako dodavatel vždy budete zvažovat, zda se ohradit, nebo ne, zda něco odmítnout či nikoliv. Věřte ale, že i vyslovené „ne“ váš vztah s klientem může posunout dál, k lepší nebo širší spolupráci.
Spolupráce by měla vždy mít win-win strategii, tj. situaci, kdy obě strany něco získávají. Nemusí to vždy být peníze, může jít například o referenci. Pokud však cítíte, že jste tím, kdo tahá za kratší konec, řekněte „ne“ ale
zároveň to řádně vysvětlete. Klient musí chápat, proč něco odmítáte, že tím důvodem je například, že vám to zhola nic nepřináší. Je to obchodník, stejně jako vy. A také dobře ví, že základem podnikání je zisk.
-
Požadujte od klienta, vše co je uvedeno výše.
Upřímnost, respekt a trpělivost, čas na povídání o práci i tlachání.
Požadujte také jeho „ne“, pokud se necítí v dané situaci jako člověk, který něco získává.
Chcete se dozvědět více? Sledujte nás.